Tankar

Tänkte skriva lite om något som många tonårstjejer kommer känna igen sig själva i, nämligen självförtroende. För mig har just den saken varit väldigt jobbig genom många år. Jag har alltid sett kritiskt på min kropp. Redan i lågstadiet började det för mig, alltså redan i ungefär tredje klass. Det är helt jäkla sjukt. Jag har alltid vart lite småmullig. Men i 4-5 började jag växa allt mer på längden & jag smalna av & äntligen när jag kände mig nöjd över min kropp så hände något som fick allt till botten igen. Jag va nämligen tillsammans med en kille & en dag var jag, han & två kompisar på skara sommarland & vi badade. När jag kom hem skickade killen som jag var ihop med ett sms till min kompis om att han tyckte jag var tjock & att han inte ville vara ihop med mig. Visst jag gick i 4-5 & det var inget seriöst förhållande men det gjorde ändå så jäkla ont i mig. Nu idag är mitt självförtroende på väg upp igen & det är verkligen något som jag jobbar på. & därför tänker jag ge lite av mina tips till er. Umgås inte med folk som får dig att må dåligt, umgås med folk som uppskattar dig för den du är, börja dagen med att ställa dig i spegeln & säg "fan vad jag är vacker", när du ställer väckarklockan på mobilen så skriv ett litet meddelande till dig själv som t.ex "godmorgon. du är bäst" för att vakna till något positivt är bland det bästa som finns. Ett litet tips är om du har någon som du uppskattar som du vet har dåligt självförtroende eller bara är lite vresig på morgonen skicka ett sms till den & skriv något snällt för jag lovar er att ni gör den personens dag! Facebook är nog bland det värsta som finns när det gäller sånt här. Jag vet själv hur det är, perfekta tjejer som står kanske i bikini med världens finaste kropp & får flera hundra likes. & där sitter man med världens ångest över sin kropp. Det spelar ingen roll om tjejen har världens fulaste eller finaste ansikte för ändå när man kollar på kommentarerna så har massa killar bara kommenterat t.ex "that ass", "Goa pattar" eller något liknande. Visst det kan ju vara kul att höra det också men kanske inte hela tiden. Detta inlägg blev kaos men jag hoppas att ni har fattat lite iaf. Jag säger det igen, uppskatta er själva & andra! PUSS FRÅN MIG ❤


Kommentarer
Postat av: felicia

bra skrivet! :)

2012-05-24 @ 08:16:01
Postat av: annalitborn

tycker du är helt stört fin ! bara så du vet! :)

och bra skrivet!!

2012-05-24 @ 10:01:00
URL: http://anneah.blogg.se/
Postat av: sofie :)

grymt bra skrivet, det stämmer rätt bra in på mitt liv det med!

2012-05-24 @ 13:29:56
URL: http://sofielamberg.blogg.se/
Postat av: hehe

du är jättefin, verkligen inte tjock, det är ju så man ska se ut;) haha, du skulle bara veta hur många som säger att dom vill se ut som dig:)

2012-05-24 @ 16:51:20
Postat av: malou

grymt skrivet!! så sant alltihop

men du är så himla fin amanda!

saknar dig , vi borde ses snart tycker jag

kraaaaam

2012-05-24 @ 22:03:48
Postat av: My Törnqvist - En Directioner

texten gav mig pepp eftersom mitt självförtroende är på botten..

( får man elaka kommentarer varje dag om sitt utseende och kropp så får man ju lågt självförtroende.. )



det du skrev var riktigt bra! take care <3

2012-05-24 @ 22:40:40
URL: http://mytrnqvist.blogg.se/
Postat av: Filippa

Men du har ju också lagt ut bikinibilder! Två gånger?:) visst du har jättegfin kropp men var ger det dig rätten att skiva så? Di har jättefin kropp Amanda!:)

2012-05-25 @ 16:53:02
Postat av: August

vem gav dig rätten att kommentera?

2012-05-26 @ 22:11:31
Postat av: Anonym

Du har verkligen jätte fin kropp du har all rätt att var super nöjd med dig själv! du är sjukt fin!! kan du ha frågestund snart? har tusen frågor!! du är så sjukt fin!! hoppas du vet det <3

2012-05-27 @ 00:01:07
Postat av: Anonym

Så sant, bra skrivit

2012-06-04 @ 11:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0