SVAR PÅ KOMMENTAR

Fick en kommentar där det var någon som frågade om jag kunde berätta om min piercing i ett inlägg & självklart kan jag det! Jag tog min på ett ställe här i skövde som heter Hårtrix (det är en frisörsalong) & ja det gjorde rätt ont att ta den men inte alls så ont som jag trodde! Men självklart är det från person till person, en del tycker det gör fruktansvärt ont & andra tycker att det knappt känns! Jag tycker att det gör mer ont att noppra ögonbrynen haha. & jag tycker verkligen att det är värt att att ta för den snabba smärtan! Där jag tog använder de ett sortiment som är från Blomdahls & de har sina smycken i titan så även såna som är allergiska mot nickel eller kirurgiskstål kan ta vilket gör så att det är lite dyrare än en vanlig piercingstudio. I en piercingstudio ligger det väl mellan 300-600 kr men jag betalde 1000 kr. Om jag ska vara ärlig så är min piercing lite infekterad nu för att jag har slarvat med skötseln men här kommer några tips! Tvätta med en tvål som INTE gör så att huden torkar, pilla inte på piercingen mer än nödvändigt & när du gör det se till att vara riktigt ren om händerna & om den är lite irriterad så bär inte höga byxor eller en tight tröja för det kan göra den mer irriterad. Sen vill jag också säga att ta inte ur dn för att det börjar komma lite var & sånt för så länge varet inte är åt det gröna hållet & inte luktar illa så är det ingen fara. Ge din piercing tid att läka! Nu har jag gett lite av mina tips & det är dom som funkar på min piercing & om du har några så är det bara att kommentera! PUSS

Kommentarer
Postat av: Maja

Tack så mycket!! :)

2012-05-15 @ 06:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0